KINESKA VAZA PUNA PRAZNIH BELIH PAPIRA

Imao sam jednom taj san.

San o lepoti.

Stajao sam u drevnoj kineskoj palati, sam sa vetrom koji me je povremeno obilazio. U glavnoj odaji, u njenom samom centru bila je velika vaza, crna sa gotovo neprimetnim svetlim motivima, nalik linijama slobodne ruke. Neko bi tu možda ugledao i more. More se čulo iz nje. Prislonio sam uvo i čuo divlje talase koji se razbijaju o hridi. Odmakao se i kucnuo glaziranu keramiku. Odzvonilo je prazno i umirujuće.

Lepota je kada je mir. Lepota je kada veruješ.

Obišao sam oko vaze i primetio postament koji je bio vešto sakriven na dnu. Uvek traži utemeljenje lepote, pomislio sam. Proverio sam nogom postament. Delovao je poprilično čvrsto. Palo mi je na pamet da bih lakše šutnuo planinu nazad u more nego da bih pomerio vazu. Njena nadmoć se nadvila nad moju kosu, koja se podizala na glavi. Prislonio sam ponovo uvo. More se pretvorilo u pravu nemam, podiglo se, ujedalo je nebo i sada ga meša sa vodom. Odmakao sam se opet i kucnuo vazu malo jače, nadajući se još jednom poništavanju. Raspala se u paramparčad, tu preda mnom.

Iz nje su ispali prazni beli papiri.

Bili su to najlepši prazni beli papiri koje sam ikada video.

15 comments

  1. Preduslov je da verujes u lepotu i da je ne cukas da vidis kako odzvanja, verujes u ono sto si cuo i u ono sto ti je lepo, a ne da sumnjas. Dok verujes, more i dalje smiruje.

      1. O s.lepoci niko nije pricao nego o lepoti u koju verujes. Oni koji vazda sumnjaju u sebe i svoje procene lepote, jbg nemaju izgradjen neki stil. Ma jasno mi je sta si hteo ali dok je sveta ima leka a i praznih papira, pa i u vazi i u drugom lepom pakovanju.

Comment