There’s always the sun. Always, always, always the sun.

13 comments

  1. Spočitavanje
    by osvaldtomovic

    Naročito su mi dragi ‘znalci’. Oni znaju sve, oni umeju sve, oni sebe vide kao merodavne ljude i samim tim daju sebi za pravo da donose sudove o svemu i svačemu, pa između ostalog i o stvarima o kojima savršeno nemaju pojma. Takav jedan mi se prijavio sa komentarima na moj tekst:

    horheakimov
    03/27/2014 at 00:42 (Edit)
    Zavist je ionako greh. Mada je i lenjost. A depresija je bolest lenjih.

    Reply
    osvaldtomovic
    03/27/2014 at 01:10 (Edit)
    ne bi se slozio s tobom, ali aj kad mislis…

    REPLY
    horheakimov
    03/27/2014 at 01:27 (Edit)
    Nema to veze sa mnom. To su proverljive činjenice. Sve 3.

    Dakle, horheakimov je vernik, a ako i nije, nebitno je, on svakako poznaje tematiku, jer razlikuje greh od onoga što nije greh, ‘ionako’…

    Ali on i lenjost svrstava u greh, a na osnovu te dve premise on izvlači zaključak da je ‘depresija bolest lenjih’. Ajde sad svi jedan veliki aplauz za Đorđa Aćimovića, koji ne samo da poznaje religiju, pretpostavljam hrišćansku, nego je u ime religije (kao veliki vernik) presudio i odmah se potrudio da svoju presudu okači kao komentar na tekst. Kada sam namerno nepravilno odgovorio da se ne slažem, ali i da ne sporim njegovo pravo da misli kako mu odgovara, taj ‘znalac’ je odgovorio:

    ”Nema to veze sa mnom. To su proverljive činjenice. Sve 3.”

    Ajmo sad još jedan aplauz za znalca. Ali ne bilo kakvog znalca, već znalca koji ne samo da zna činjenično stanje, već zna i gde to može da se proveri ukoliko nekom nije jasno… I sad još jedan aplauz, moliću.Ne samo da se Đorđe nevešto sakriva iza religioznog shvatanja, već nalazi i dokazni materijal u istoj luci iz koje je zaplovio njegov misaoni brod. Ali sve to ‘nema veze sa njim lično, već su to ‘činjenice’ koje su ‘proverljive’. I to sve ’3′.’

    Neke reči prosto odišu nekim mirisom, a reč ‘proverljivo’ ne samo da je rogobatna kao sklop, već i smrducka na novokomponovani misaoni sklop tipa: neprocenljivo, brutalno, bruka…

    Dakle, Đorđe je idiot, ali ne bilo kakav, već idiot koji sebi daje za pravo da ljude proglašava grešnicima, bolesnicima i čime sve ne, jer je ‘znalac’ i razume se u stvari.

    E pa znalče, pogledaj ovaj link:

    http://sr.wikipedia.org/wiki/Special:Search?search=osvald+tomovic&go=Go

    Pa kad pažljivo pročitaš, šta tamo piše, pogledaj ovaj link:

    https://www.facebook.com/notes/obi-van/moji-tekstovi-objavljeni-u-kolumnisti/431765280288333

    A onda se informiši o bolesti koja se zove depresija, a onda o bolesti koja se zove psorijaza, a onda dalje o tome da li postoji knjiga o bontonu u prodaji, pa je kupi i pročitaj. Mislim, onako dok se šetaš gradom i slikaš sunce. Onda dobro razmisli o tome koliko neko mora da bude retardiran i da spočitava nekom iz Zemuna ko je Bajaga, koga ti inače onako drugarski intimno zoveš ‘Momčilo’. A kad sve to uradiš, ili ne uradiš, onda razmisli o tome šta je odgovornost i kako čovek koji ima ambicija da se bavi zanatom pisanja treba da se ophodi prema drugima, bitango jedna nevaspitana. I ako uopšte bilo šta od ovog što sam napisao dopre do tvog skučenog uma i ‘spočitavalačkog mentalnog sklopa’ uzmi pa lepo zamisli da postoje ljudi koji vrebaju u mraku, ili iza ćoška i udarcem u glavu ubijaju, a da postoje i oni koji priđu i prosto te prebiju ko pičku. I sad saberi sve.

    Ne sumnjam da ti neće teško pasti da primeniš logičku dedukciju i da se pozabaviš premisama i zaključcima, jer ti si ‘znalac’. A pošto si toliki znalac, a još si i vredan, verovatno si dosad iščitao linkove koje sam ti dao, pa ti neće biti teško da zaključiš ‘ko mi drma kavez’ i našta sam sve spreman. Uzmi dalje u obzir da moje shvatanje religije uključuje i Stari zavet i da sam veliki ljubitelj tradicionalnih viteških shvatanja, ali da moja ‘lenjost koja je bolest’ u sadejstvu sa viškom vremena koju mi ona daje, ima za posledicu da mi svakakve ideje padaju na pamet, naročito neke koje bi mogle da se shvate kao agresivno ponašanje prema iditioma u čiji red Ti spadaš.

    A postoji i opcija ‘unfollow’, što je verovatno i preporučljivo u tvom slučaju, jer ljudi koji boluju od psorijaze su inače jako nervozni, a ja sam i podmukao, pa bi moglo da se desi da tvoje idiotsko ponašanje shvatim kao uvredu, naročito zbog toga što se zaklanjaš iza crkvenih normi, za koje se tvrdi da ih je sam Bog postavio. To, debilu jedan, znači da ideš okolo i spočitavaš ljudima koje uopšte ne poznaješ i da ih unižavaš i vređaš krijući se iza božjeg imena. Implicitno ti to činiš, a i eksplicitno. Uzgred, to su radili i inkvizitori…

    Sad, razmisli dobro o tome, koliko tvoje pisanije zapravo vredi i da li bi moglo da se desi, da neko uzme i da ga provuče kroz kritički filter po raznim, pa i verskim osnovama, naročito ako je taj neko to učio da radi na Filološkom Fakultetu i to od ljudi za koje se smatra da su vrhunski stručnjaci u svojoj oblasti nauke.

    Ipak ti dobronamerno savetujem da se maneš ćorava posla i da svaki put kad osetiš potrebu da nekom saopštavaš svoje mišljenje prvo dobro razmisliš o tome šta ćeš da kažeš, pa da onda razmisliš o tonu kojim ćeš to da saopštiš, a onda o tome kome saopštavaš i naročito pred kim, ili u čijem društvu.

    Moj tekst je bio lične prirode, javno postavljen, kao i tvoj komentar. Budno oko javnosti posmatra i Tebe, moronu jedan, i mene, ako to dosad nisi znao. Pa ako si već rešio da me proglasiš bolesnikom, lenjivcem i grešnikom, onda budi svestan da takvo prozivanje može da ima posledica i to raznoraznih. Uzmi pre svega u obzir da sam ja grešnik koji je dokon i čiji um svašta može da smisli, a telo da sprovede. A pritom sam i bolestan, po tvojoj proceni.

    Ako dosad nisi shvatio, očekujem od Tebe da mi se javno izviniš, kao što si me javno i uvredio i da zanemarim ovaj tvoj kretenski ispad, pa da nastavim na miru da budem i dalje grešan i bolestan i lenj, a ti lepo nastavi spram svojih želja, htenja i mogućnosti. Ukoliko osetiš potrebu da kontriraš onda ću Đorđe da prenesem ovo ‘to the next level’, koji je po tvojoj proceni bolestan.

    Bez poštavanja,

    Osvald Tomović

  2. Ako ne greje, da li je sunce- sunce? :) btw neuka sam, ako negde ima inbox poruka pokaži meni slepcu kako se šalje :)

  3. dopadaju mi se, dopada mi se i ovaj sizifov predlog, a dopada mi se i sto kad pogledam slike neke i prepoznam (koje se ne ticu striktne prirode) pa se setim…

Comment

