NEBO JE BILO PROZIRNO VEDRO, MOGLA SE VODA SIPATI U NJEGA

Jutro se prolomilo kroz polomljen prozor,

Sunce je promolilo obraz

Hladno je, u meni se prelomila nada

Prelomila se kao Najlepše želje, na više najlepših željica

Umro bih sada za minut slatkog života

Za zube, koje bi mogli da mi ukradu na kremaciji

Dosta mi je jogurta i supe

Čuo sam da skidaju satove i prstenje, ti pečenjari

Vreme mi je već ukradeno

Na vreme se nikome nisam obavezao

Umro bih sada za sveću nad glavom i barem jednu žensku suzu, može i muška

Za rupu u zemlji, a ne ovako kao pacov da se krijem u tuđim podrumima i smrdim na smrt

Za šaku otrova

Prospite me u bilo koju vodu, tako imam velike šanse da se uspem na nebo

Ko večeras nađe ovaj papir na meni, neka ga spali zajedno sa mnom

Neću da ostane trag da sam išta ikome ikada isk’o

67 comments

  1. Što tako mračno :(
    U rečenici “Umro bih sada za sveću uz glavom i barem jednu žensku suzu, može i muška…bi trebalo “uz glavu”.
    Inače, dopada mi se bez obzira na “mračenje” :)

    1. Što mračno? To je samo o ugaženom dostojanstvu, ugaženom u sred bela dana, svaki beli dan… I posle 10 čitanja nije mi zvučalo kao da si ne znam padeže pa sam tražio predloge za instrumental i gle, nema UZ… Ne mogu se osloboditi instrumentala, pa sam promenio predlog ali ispravna opservacija… Sada je definitivno savršena.

      1. Na prvo čitanje mi se učinilo mračno, kasnije nije zato i napisah da mi se dopada :) Jedino što mi je zasmetalo je bilo ono što napomenuh, sad je sve u redu, savršeno kako ti reče :)

    1. Znam, znam… Da sam ovo pročitao na nekom drugom mestu verovatno bih pišnuo u pelene za odrasle i bala bi mi se iz otvorenih usta razvukla do slova M na tastaturi…

        1. Statistička verovatnoća ako se uzme da je M centar tastaure, odnosno tačnije centar donje ploče lap topa a kada čitam nešto dobro volim da se unesem u ekran i centriram fokus.

    1. Što baš sujeta preko dostojanstva (zauze utisak)? Odnosno pregaženog dostojanstva? Još tačnije nedostojanstvene smrti? (a zar postoji drugačija?) Hajde, de, sujeta kao autodostojanstvo u nedostatku pravog ali ne htedoh da je istaknem, no nešto drugo…

    1. Da, to je ključno pitanje, posmatrano kroz namerno neizglednu situaciju… No koliko će starom kralju na primer, biti bolje, od prosjaka, u samrtnom krevetu? Istina imaće ko za njim da plače, mada u istu ilovaču ide…

    1. Cela pesma je genijalna, pročitaj iznad šta bi bilo da sam je našao na drugom mestu… Nisam u pesmi ič, lirski subjekat ima dostojanstva koliko pacov i na samrti je, nema p od patetike… Trese iz gaćica koliko je uspela…

  2. Da sam procitala pre par godina zvucalo bi mracno, sada ne, a nije da sam matora. Dzaba mres, kad jos si tako ziv :) Ti iskas, ti zelis, ti trazis, nema tu umiranja.

    1. Nije o meni H, lirski subjekat je osim što je pred krajem života, mator i nema više trun dostojanstva… Ne mogu da pronađem paralele osim što sam matoriji od tebe, pak nedovoljno da nosim zube koje neko može da mi ukrade…

  3. Mislim… dovoljno sam mislila… Podici cu obrvu i ostaviti jedno otegnuto hmmmm(znakovi inerpunkcije nakong otegnutog hmmmm su pomesanog karaktera, ukoliko ih nema daj masti na volju) :)))

          1. Ne volim ogledala… Pa cu pokusati ovako…
            Ostavljam svoje pisane tragove tamo gde je kompozicija sklopljenih reci dovoljno jaka da jednostavno ne mozes samo da se okrenes i odes, nego se fino zamislis, podignes obrvu i odas postovanje. :)

Comment

