SIMBOLIKA TREĆEG MESECA

… S-MART …

Svi su mi uvek govorili da sam pametan. Kažu da sam progovorio u trećem mesecu. Mama, tata, baba, deda, ujak, tetka, čak mi je i mladja sestra jednom rekla da sam pametan. Doduše to je bilo davno, bili smo mali, danas ni nemam njen broj. U školi takodje, nastavnici su se utrkivali koga ću više zavoleti, ko će mi dati više najviših ocena, gomile pohvalnica, priznanja sa neozbiljnih takmičenja, medalje, slavlja, promocije. Ne sećam se da sam svake godine pošteno bio u školi ni jedno tromesečje.

Na fakultetu nije bilo drugačije. Za trimestar sam postao miljenik veća i bio sam vidjen za člana čim se steknu uslovi. Bilo mi je drago da učestvujem u projektima profesora koje sam neretko sam osmišljavo i realizovao uz administrativnu podršku tih istih profesora koji bi se na kraju samo potpisali. Lako sam magistrirao jer je to bilo svima u interesu. Posao sam dobio za tri meseca u velikoj svetskoj korporaciji. Na razgovoru je sve izgledalo kao i pre. Nadredjeni mi je rekao da sam pametan i da sam na probi tri meseca. Naravno da sam za tri meseca napredovao iz slabo osvetljenog podruma medju kolege i naročito koleginice.

Kao nagradu za potpis na novi tromesečni ugovor dobio sam jedan od onih smart telefona. Svi su bili ponosni na mene. Uvek sam bio dostupan za nove provere, pretrage i rešavanja najtežih problema iz materije ali neretko i tudjih problema koji nikako nemaju veze sa poslom.

Tada je počelo.

Prvo sam čuo zvono tamo gde ga nije bilo, javljao sam se na isključen telefon, ustajao da otvorim vrata WELCOME otiraču i vraćao se zbunjen u svoju fotelju na razvlačenje.
Kada nije bilo zvono, jednina, slušao sam zvona, množina, do dugo u noć.

Posle tri meseca sam dobio novi ugovor, povišicu plate i premeštaj u centralu. Ne mogu se požaliti, zvonjava se proredila ili nisam imao vremena da je primećujem. Posla je bilo sve više, vremena za san sve manje. Uspavljivao sam se uz TV. Imao sam dovoljno da bez preračunavanja kupim novi TV, jedan od onih iz smart serije. Mogao sam bez ustajanja da vidim da nikoga nema pred vratima, koliko mi je minuta sna ostalo do zvona a kada bi počeli glasovi u glavi samo bih pritisnuo MUTE i sve bi utihnulo. Jednom sam tako, nakon što sam poslao poslednji izveštaj tri sata posle ponoći, uključio TV i gledao sebe kako spavam. Nije dugo potrajalo, trebalo je ustati.

Bio je ponedeljak.

Na poslu je sve bilo u redu. Dobio sam jednu od onih kutija u kancelariji od 10.000 kvadrata, uredio sam je po svojoj volji, čak sam uneo i akvarijum sa zlatnom ribicom. Imao sam ustaljen put kroz lavirnt radnih kabina kolega i koleginica. Naravno da su se ljudi gubili i koliko puta greškom upadali kod mene. Meni se to nije desilo. Ribica je ubrzo uginula. Nisam imao vremena da kupim novu jer posla je bilo sve više. Privodio sam kraju poverljiv i zahtevan projekat poveren direktno od upravnog odbora. Posle tri meseca danonoćnog rada sve sam upakovao i bolje nego nego što je bilo zadato. Za nagradu sam dobio Smart automobil. Jedan od onih pola automobila sa dva sedišta, jedno sa volanom i jedno na koje ću spustiti ceo svoj život (laptop, telefon i novčanik sa karticama), bez volana jer šta će ti u životu upravljač kada uvek neko drugi može upravljati tvojim životom.

Jednom sam imao rok za Novu godinu. Nije bilo nikakve šanse da stignem iako više od tri meseca nisam spavao i poslednjeg dana sam krenuo autom na posao. Na ulazu naravno nije bilo nikog pa sam ušao autom u kancelariju i od tada se vozim lavirintom i ne mogu da nadjem izlaz. Benzin mi je stalno na rezervi i ne mogu da zaspim.

Danas je mart, gotovo istekao, niko od kolega više ne dolazi na posao i niko me ne zove za projekat.

31. mart 2013 0:30:27 | (19) komentara

gde si sad erazmo ‘antikorporacijski’ frojde?
horhe, u 31. mart 2013 0:37:13

eh da, muzika na kraju ga ostavlja potpuno porazenog
horhe, u 31. mart 2013 0:38:36

Muzika mu razbija koncepciju (super je inace) Nazalost i kad mu ne pretekne benzina preci ce na baterije. Tuzno ali istinito kad postanes smart model “za upotrebiti i zameniti kad zastari.” Jedan u nizu savremenih i zamenljivih modela.
robin, u 31. mart 2013 13:46:56

duracell osoblje, to je to
muzika je klasicno podsmevanje (anti)heroju, koji je za razliku od ovih siromashnih ali slobodnih ljudi koji sviraju kumbiju, potkovanu karipskim ritmovima, zarobljen a da toga josh nije ni svestan, a svest je vec izgubio
horhe, u 31. mart 2013 16:38:11

kad se citava pamet meri samo poslovnim uspehom, korporacijskim napredovanjem, kad se ego pumpa divljenjima na poslu, u 4 zida ili u jednoj zgradi, onda je bolje da i ne progledas i ostanes slep do kraja zivota, jer susret sa stvarnoscu moze da bude jako bolan. A takvi ljudi su obicno fah idioti, nisu ni za pecanje kao kolega iz nekog predhodnog posta, tako da ih ne racunam ni u smart, niti ostale smart modele koji se tome dive. Postujem red, rad i disciplinu, ali ipak radi se da bi se zivelo, mada je rad i od majmuna napravio coveka, pa sad gledaj logiku. Znam, epski presek realnosti i nije za pametovanje, ali su loncici sve vise i vise pobrkani.
robin, u 31. mart 2013 23:59:13

pa josh kad ti se od malih nogu govori da si pametan, pa josh kad osvajash beznachajna priznanja za svoju pamet, pa josh kad sam sebe ubedish u to i na kraju samom sebi poverujesh
onda si vidjen da budesh rob imaginarnog upravnog odbora sa odlichnom platom koju necesh moci da troshish na zivot jer od zivota nece ostati mnogo
kroz godine kojima cesh se boriti za mesto ka vrhu koje mozesh izgubiti za dan hraneci svoju bolesnu ambiciju (mada nije primarno)
zarad bolesnog profita istog onog imaginarnog upravnog odbora u koji se nikada necesh smestiti jer za to zapravo treba pamet i mozesh postati jedino antiheroj, sici sa uma i ispariti u sopstvenom besmislu
horhe, u 1. april 2013 2:46:20

‘Ako čuješ da je neki dečko od jedanaest godina postao najbolji učenik među pet stotina učenika, nemoj na to obraćati pažnju. U čemu je on to najbolji, za ime božije? Zar mu nije tek jedanaest godina? Najbolji? Ko želi dete opterećeno tako teško uzbudljivim osećajem samovažnosti?…’
(Vilijam Sarojan, ‘Zovem se Aram’)
Ako kažem da su najveći problem čovečanstva pogrešni prioriteti, neko može pomisliti kako nisam nimalo SMART.
Weltschmerzgirl, u 1. april 2013 14:15:43

kao konj sa plashnicama, vidish samo napred, i neko drugi te usmerava, bichem a plashnice su da se ne plashish, ako neshto nailazi sa strane
(distinkcija: konji su plemenite zivotinje)
horhe, u 1. april 2013 19:52:23

Ako odrasteš sa nekom etiketom, uvek je dobro da je neka dobre kvalitete.
moonlightgirl, u 1. april 2013 23:16:39

dobro je, odlicno, fenoMENalno, ali, sto. sto mu gromova, nisi dobio nekoliko, recimo tri devojke na tri meseca, a vidis kako bi to bilo bolje od… (volim tri tackice)
TriDe, u 2. april 2013 10:20:45

MG, shto se etiketa tiche, vec napisah u proshloj pesmi, etikete u konfete, ostajem pri tome, reci cu ti zashto, ako ti je neko prishije, nisi je sam prishio, ako je sam prishijesh, uvek si izabrao predobru…
3D, to je korporacija, nije bordel, lik je finansijski analitichar ili neko slichno chudo, a ne svodnik, zene nisu roba
kapiram da nisi hteo o tome ali nisam odoleo da ne promovishem antisextrafficking, nego mene nema ich u tekstu; kada bih radio u korporaciji svakako bih pishao u korporativni lavabo ili neko slichno chudo
horhe, u 2. april 2013 12:24:22

Slažam se, je l su muškarci roba, hm?
TriDe, u 2. april 2013 15:18:39

nisu, ali i zene i mushkarci mogu biti dobro placeni robovi.
that’s the point
horhe, u 2. april 2013 16:40:30

Pedomobil
ljupce (Neregistrovan), u 3. april 2013 14:56:57

Pahomije nije platio kaznu za parkiranje
horhe, u 3. april 2013 19:52:51

Tu sam… Bra…zil… tatatattataa…. Bra..zil….. Ja sam nedavno isledjivan zbog svojih aktivnosti na internetu… ovo nije zajebancija…
Erazmo, u 5. april 2013 21:55:40

sa korporacijom nikad nije za.jeben.cija, nego srednji deo rechi
horhe, u 7. april 2013 19:01:28

du.. ovaj.. hm visok post, znam neke koji igraju tu 1D utakmicu, trku sta vec. imam karte u parteru (povremeno utrcim pssst) kako je jedna -girl rekla strasno im fali sa jedne strane, a resavaju ono sto umeju da rese. privremeno olaksanje. nije uvek za podsmeh.
AV (Neregistrovan), u 8. april 2013 14:16:34

nije podsmeh, vishe OM (odbrambeni mehanizam)
horhe, u 10. april 2013 15:31:10

Comment

