PENZIJA

… neko je zaista dočeka …

Ekspozicija.
Sati je oko pet. Sunčevi zraci padaju pod kosim uglom i samo jedan deo arene je osunčan. Sezona je na samom kraju. Ipak, više to nije bilo što je bilo pre. Ljudi su prestali da dolaze u velikom broju. Mada i dalje skoro svi su navijali protiv mene. Za mene pak, opet jedan dan u areni, još jedna borba. Nisam gajio nade, mislio sam kako mi sledi definitvno poslednji izlazak na pesak. Ravno je čudu, božanskom providjenju i u ozbiljnoj koliziji sa matematičkom verovatnoćom da ću opet preživeti pošto sam već dva puta preživeo. Je l’ treba da spominjem da je, za mene, najvažnije pravilo, a to je ko pobedi,  odnosno ostane živ,  jednom, više nikada ne mora da se bori, bilo pogaženo kao da ne postoji? Tako da mi je ovo treća borba.
Za to su krivi ljudi.

Zaplet.
Borba je osmišljena tako da se retko ko izvuče. Ljudi protiv kojih se borim je uvek više i oni su naoružani a ja skoro pa nisam. Dobro jesam ali svakako poštenijim oružjem. Tamo u areni, i na pesku, svi su protiv mene. I oni koji su tako daleko od mene, spremani ceo vek samo na to da me teatralno liše ovo malo ograničenog života. I oni koji su mi neki nazovi rod, koji bi mogli da budu u mojoj koži da se neko pita, koji se ponašaju kao da me ne poznaju i puštaju druge da ih jašu. Od njih uvek prvo primim najpodlije udarce. Oštre čelične žalce mi sa visine i sa ledja zabodu u ramena. To je da me oslabe.
Nakon toga počinje ta jeziva muzika.
Krv kaplje sa mene na pesak pred noge. I dalje su brojno nadmoćniji i dalje su im mete moja ramena. Još po tri stileta, sa svake strane, uspevaju svaki put da zariju u mene, obično kao kukavice prilazeći iz mrtvog ugla. Zatim sledi finale ove nepoštene predstave za svetinu.

Kulminacija.
Borba oči u oči koja traje tačno 16 minuta. Ja sam krvav i prašnjav sa svim tim oštrim prokletinjama koje vise iz mene a on je sav ugladjen, hvata poslednje zrake zlatnog Sunca u svoju zalizanu crnu kosu i  na svoje vašarsko zlatno odelo. Tradicija nalaže da moram biti proboden mačem kroz vrat, od napred. U tom smrtonosnom plesu oko mene, pokušavajući da mi isporuči večna lovišta, moj kičasto maskirani ali nadasve obožavani, i samim tim dobro plaćeni ubica, napravio je prvi put u svojoj dugogodišnjoj egzekutorskoj karijeri jednu malu grešku. Instinktivno sam je iskoristio. Uspeo sam zato ja njega da probodem kroz donju vilicu, izmedju leve i desne strane, kroz usta i da mu otkinem jezik.
Preživeo je.
Mislim da ipak neće moći, kada jednom ostari kao ja i ode u zasluženu penziju, da svojim unucima priča kako je veliki bio. Meni su izvadili oštrice iz tela, izveli su me na mesto sa kog sam i uveden i sezona je bila završena.

Peripetija.
Rane su zarasle. Znajući koliko su ljudi lažljivi očekivao sam da nikada neću dočekati penziju i da sam sledeće sezone, ponovo za borbu, prvi na redu.
Ali sledeće sezone nije bilo.

Rasplet.
Korida je zvanično ukinuta.

14. mart 2013 0:15:28 | (25) komentara

evo, ja ću da navijam, baš za tebe.
moonlightgirl, u 14. mart 2013 14:09:35

“jaoh mene do boga miloga
dje pogubih od sebe boljega”
fali ti jagnje (ili par njih) od po godine pod nosom
AV (Neregistrovan), u 14. mart 2013 14:28:22

Meni treba Epilog,
TriDe, u 14. mart 2013 16:38:46

mislis da se moze uzivati u penziji kad si fakticki pojeden, samo jos ne znas. U Stek Housu, za stolom sa besplatnom salatam i uz pecen krompir se susretnes ponovo sa odusevljenom krvozednom masom.
robin, u 14. mart 2013 19:39:23

na sve cu obratiti paznju kada se dokopam kompa horhe, u 14. mart 2013 19:57:21

ne znam zasto iznenada flesbek proradi…
pisala o slicnom…
arrow3, u 14. mart 2013 23:23:35

ili makar kada se dokoMpam Kopa, MK trt mrt, rezrt, jedno od ta 2
horhe, u 15. mart 2013 0:21:46

MG, dobrodoshla u klub
horhe, u 15. mart 2013 18:00:30

anice, jagnjad ginu iz drugih razloga koje ne mogu u potpunosti da pobijem
(koja rech za argumentaciju)
znash ono, dvoglavi razanj za prase i jagnje, pa shta se onda peche?
pa PRAGNJE!
horhe, u 15. mart 2013 18:00:45

3D, rasplet je bash lepa rech, na kraju se uvek sve rasplete, ne ostane upleteno, jedino je problem shto je vec kraj
ako nisi mislio na neku svoju intimnu koridu koja bi voleo da bude ukinuta?
ti znash bolje kakve su shanse ali ono shto meni ne ide u ovoj prichi je previshe optimistichan kraj, takvi smo mi budale/romantici
horhe, u 15. mart 2013 18:02:43

robin, Steak house, to je ono ispod Beogradjanke? nisam bio; to za penziju i uzivanje je velika misterija, dozvolio bih sebi chak i smisao zivota… evo moj djedo ce uskoro biti u penziji vishe nego shto je radio (ni malo lak posao) ali nisam siguran da uziva jer ne zna, ne zna, pricha kako ce svake godine u grob chak se i ne drzi saveta lekara i malo mu fali do 90
opet onaj grobar od pre neku nedelju koji ce da ide na Dunav da peca, verujem da ce uzivati, kada sam chitao intervju, poverovao sam mu
ako dozivish penziju, morash da znash shta cesh sa sobom
horhe, u 15. mart 2013 18:03:54

rowena, prochitao, naravno
vidim sad zashto ‘skoro kao ja’ na proshlom postu
da, prvo lice jednine pojachava utisak koji svakako ne moze da izostane sve da je neko Hercegovac; jednom sam se na temu surovosti prema zivotinjama, o chemu se ovde zapravo i radi (ako je ikome promaklo) raspravljao sa jednim majmunom
(ustvari bolje ne koristiti poredjenja sa zivotinjama) o tome da li je ‘gore’ psima ili bikovima? na nesrecu ‘upoznao’ sam pse koji su preziveli borbe, istina i bikovi po pravilima koride mogu preziveti ali se to mnogo redje deshava, no moj glavni argument je bio da pas makar ima fer borbu, sa drugim psom, kad vec mora, jer prokleti ljudi pronalaze neshto zabavno u tome, dok bik ima ‘premazanijeg’ protivnika koji vezba bikoubistva od malih nogu i krajnje je nefer naoruzan
+
na svu tu gomilu izmeta, korida je legalna, kul zabava nedeljom popodne
dok ovi dzukci sa psima moraju malo da se kriju
(rekli smo nema poredjenja sa zivotinjama)
ovaj komentar, tj. podsecanje na ovu raspravu, sam inache smislio josh sinoc da ti napishem, ne znajuci o chemu je link sa tvog bloga, kad ono stvarno borbe pasa…
horhe, u 15. mart 2013 18:07:02

Jbt, koliki komentari!
Jedva čekam da dočekam (penziju).
Weltschmerzgirl, u 15. mart 2013 18:20:17

naterao si me da tacno nadjem restoran koji mi je bio asocijacija – cak je i lirski subjekt na salvetama. Maredo Essen Nemačka; a sto se tice penzije, sumnjam da cu je docekati. Ako je docekam , verujem da ne bi bilo problema sa tim sta cu sa sobom, tu mi ne bi manjkalo, jedino pitanje kako, ako ne naidje u medjuvremenu taj grcki brodovlasnik koji bas mene ceka ili osoba b, koja bi bas samnom hranila kokoske u nekoj zabiti i lepoj prirodi. A sto se tice koride, sve je jasno u tvom komentaru, + gomila izmeta smatra da je cool zabava i kada ih puste da jurcaju onako izbezumljeni ulicicama trazeci izlaz…zabava nevidjenih razmera sa krvoprolicem u svakom slucaju…
robin, u 15. mart 2013 19:47:17

welt, a o prichi? ochekivao sam vishe od ti
robin, ne mogu nishta da izjavim protiv bifteka (na zalost), ali protiv surovih sportova koji ukljuchuju zivotinje sa jedne strane i surovog izrabljivanja od strane poslodavaca, do penzije sa druge strane, a tu vec ne moram da se krijem
(muzika koju sam sakrio je genijalna, btw)
horhe, u 16. mart 2013 2:50:53

O,HorhE, u svakom,ma u sto-posto svakvom slučaju si u Pravu na svom Blogu!
U mom PRIVATE koridi sam svoj Gazda, a šijem
A kod tebe volim hepi-end. Volim i reč Penzija. I Pozadina je fina.
TriDe, u 16. mart 2013 10:58:39

Nadao sam se da mu na kraju uslise želju…
duledudule, u 16. mart 2013 19:00:48

3D, 100% to kao ona stochna (mochna) hrana?
dule, zelja mu je uslishena, na neki, neromantichan a opet previshe zanesenjachki, nachin…
horhe, u 16. mart 2013 23:41:53

U priči je nada da će svako ko je zasluži i dobiti tu zasluženu penziju, ili makar nada da će jednom, mada verovatno u dalekoj budućnosti, pobediti pravda.
Weltschmerzgirl, u 17. mart 2013 0:43:27

Rambo Amadeus – Zreo Za Penziju
duledudule, u 17. mart 2013 11:36:25

welt, kad se samo setim koliko ima nezasluzenih penzionera, neshto me boli taj glagol
dule, poslushacu kad se dokompam kopa, nego kako ti se chini yt koji sam prikachio?
horhe, u 17. mart 2013 11:58:08

cini mi se sasvim prikladno
duledudule, u 17. mart 2013 14:15:50

meni je ge ni jal no
horhe, u 17. mart 2013 15:17:50

ge nu ine ly in ge ni ous
duledudule, u 17. mart 2013 15:42:08

penzije nece ni biti…
ljupce (Neregistrovan), u 17. mart 2013 19:27:32

Comment

