GRUBOR

…konstatujem s tugom…

Policajac sa sramnom slavom
imao je problema s glavom
imao je problema s pravdom
više od onih što je pred nju slao
pokvaren svodnik, prljav i zao
sve što je hteo on je i znao
kada je pao
nikome nije bilo ni žao

Oftalmolog sa dioptrijom
voleo je da opšti s komšinkom
igrao je karte sa komšijom
očima im je predočio
kada se popeo i skočio
bio je tih i povučen
komšija je ostao utučen
komšinka je nabavila kuče

Učitelj sa govornom manom
mazio se sa mališanom
mazio se i sa njegovom mamom
ali bez da znaju jedno za drugo
bio je pravi primer u školi
sako sa laktovima
naočare u kožnoj futroli
crveni Yugo

Sveti otac sa jarećom bradom
kapao je na koze kradom
dolazio je u manastir Ladom
čak i kada je hladno
išao je na stočnu pijacu
imao je zaledjenu životinjsku facu
kad su ga pronašli
svuda po placu

Grubor danas odlazi u penziju. Ove četiri sahrane bile su mu poslednje. Od kolektiva je dobio privezak sa zlatnim krstom, od drugara malu mesinganu lopatu na postolju.
‘Nikada se nisam zanimao za bivše ljude koje sam polagao u raku. Ne znam ko su bili i šta su radili, koliko god da su bili dobri, svi na kraju dolazili kod mene. Sve što sam video za ovih četrdeset godina, nestaće za četrdeset dana pecanja na Dunavu.’

18. februar 2013 23:05:17 | (27) komentara

Podsetilo me jednim delom na jednog imenjaka na koga mislim da ne bi voleo da podsećaš, ali meni je pesma baš strava. Mislim tvoja pesma.
Weltschmerzgirl, u 19. februar 2013 0:03:51

tvog ili mog imenjaka?
horhe, u 19. februar 2013 0:17:15

Tvog.
Weltschmerzgirl, u 19. februar 2013 0:28:43

olelole nije valjda panonski govnar?
horhe, u 19. februar 2013 1:01:32

lopata je sasvim prikladna, mesing mozda previse?
robin, u 19. februar 2013 9:53:53

to je kao bronza siromashnih, lazni sjaj za kraj
a shto mislish da je previshe?
horhe, u 19. februar 2013 10:55:11

Upravo zbog toga. Ni lazan sjaj da olaksa.
robin, u 19. februar 2013 12:25:13

ipak je to penzija, sjajna jedna stvar, zamisli sa 58 godina, pricha je donekle istinita
horhe, u 19. februar 2013 12:37:10

Tek sad mi mozda grubor ima smisla, pokopavas u reali. Ok je onda mesing.
robin, u 19. februar 2013 14:16:21

Grubor je prezime jednog poznanika od poznanika, najgrublje (groblje) i najgrobarskije prezime ako mene pitash (mozda bi skliznulo sa trona ako bi se neko prezivao Grobar)…
chitao sam u novinama o tom choveku, koji izgleda kao da ima 40 a ne 58, koji je negde u provinciji kopao rake i spushtao sanduke od svojih 18 jer je ostao sam na svetu, prichao je o ispracaju u penziju, o ‘klijentima’ i kako jedva cheka da ode na pecanje…
horhe, u 19. februar 2013 14:41:04

duhovite kolege o drugarima da ne govorim
AV (Neregistrovan), u 19. februar 2013 15:29:59

duhovit sam kao duh iz Aladina
horhe, u 19. februar 2013 17:57:08

kad smo vec duhova neko me je dodao u prijatelje ali nisam video ko
horhe, u 19. februar 2013 18:01:11

Asocijajcija je dovoljna i meni je prezime gruborsko. Da li takvi ljudi na zivot mogu da zaista gledaju samo ‘otkopaj, zakopaj pa na pecanje…’ Znam i to mora neko da radi, nije nikakv stav u smislu negative ili podcenjivanja, ali kako zaista izgleda na tom pecanju u penziji. Da ne sirim…
robin, u 19. februar 2013 18:16:57

ima simbolike, ne znam koliko podsvest nekoga ko zatrpava mrtve dobar deo zivota vapi za vadjenjem zivih, pa maker iz vode, pa makar riba, i koliko u tome moze da priushti sebi odredjeno ponishtavanje realnosti/proshlosti ali chuo sam iz priche pecarosha da je pecanje (nikad nisam bio na) ultimativni zen/beg od realnosti
horhe, u 19. februar 2013 18:29:47

mozda, simbolika jeste vadjenje zivih, doduse odmah posle toga i lagano ubijanje na suvom. Cula sam i ja ali ne mogu bas da docaram tu zen varijantu. Jer, “kad sam mladjan lovac bila ja” pecala sam na moru ali u onoj vatijanti lovca, ko ce kome da doskoci , ali nikad dugo i nikada iz hobija.
robin, u 19. februar 2013 18:45:24

Ne znam zasto ali mi je prva strofa nekako najskockanija, a prva dva stiha i rima u trecoj i cetvrtoj strofi, nisam ziv.
duledudule, u 19. februar 2013 22:11:47

Panonski grobar? Ko je to?
Weltschmerzgirl, u 19. februar 2013 23:39:59

primecujem da pocinjes da biras cime baratas kad mi se obracas, po principu – aladin je bio pre nego sto je anica skolovAla tu je valjda opismenjena
AV (Neregistrovan), u 19. februar 2013 23:50:47

dule, meni je prva najtanja, zato sam je stavio na pochetak, mislio sam da se zaboravi, ali nemam pojma, ochigledno, naravno stihove sam dopisao na prichu iz novina, njegovi ‘klijenti’ nisu bili ovoliko ‘dobri’
welt, ako su tvoje aluzije ishle u prvcu chanka samo da znash da je on obichna chinijica, da ne mozda
anice, jul nevr hev a frend lajk mi
horhe, u 20. februar 2013 1:23:28

Ala si skockao pesmicu. Alal ti vera!
nufeta, u 20. februar 2013 10:25:04

najbolji su klijenti koji nemaju mogucnost zalbe.
arrow3, u 20. februar 2013 10:53:47

lego, a? kao ovi Gruborovi shto legnu
zalbe, koja ne odlaze izvrshenje
zamisli da se zale da im je hladno, i vlaga, bozesakloni
horhe, u 20. februar 2013 11:01:24

Više sam išla u pravcu članka, da li novinskog ili nožnog, izaberi sam.
Weltschmerzgirl, u 20. februar 2013 14:12:28

nozni, samo je pitanje na dole ili na gore od?
horhe, u 21. februar 2013 1:10:36

toni grubor
ljupce (Neregistrovan), u 21. februar 2013 16:44:18

moglo bi i tako, iskreno nisam se nadao ovolikom tragu
horhe, u 21. februar 2013 21:07:52

Comment

