U RETROVIZORU, PREŠAO SAM ZEBRU

… zaboravite lowcost aviokompanije …

– Hoćeš da ti ispričam jednu nadrealnu priču? – rekla mi je tetka Maja koja mi zapravo i nije tetka jer je ustvari pripadnica naroda Maja a moja koža još uvek nije indijanska. Videćemo kakva će biti do kraja…

Druga neprijatnost vezana je za prostorno-vremenski kontinuum jer je neposredno pitanje usledilo tek pošto sam joj krenuo u posetu.
– Bila je brižna sestra, medicinski radnik – oboje smo se nasmejali – pre pet dana, došla onako. Kuca na vrata. Bogdan je zaspao od iscrpljenosti. Otvorim. Kažem joj ~ Mi smo bolesni ~ a ona se kao svaki kvalitetan neuropsihijatar/hipohondar okrene i ode. Ni reč. Ni slovo. Ni grimasu nije napravila.
Zvali je posle na telefon, ni da se javi.

U autobusu se ne javljam. Vidim tetka me zove sa Mayana. Čitam šta Sveta Raketa piše o dalekim destinacijama. Prvo mi na pamet padne Jukatan. Piše da Indijanci ne žive tamo, a ni u Indiji, nego u Indjiji i po većim gradovima i selima, ujedinjeno, regionima. Odmah nakon nabrajanja svih regiona nastavlja se tetkina priča po koju tek dolazim.

– Dodje Ljubica sutradan, potegne opet čak iz Zemuna u ovaj pičkovac i donese jedan crni kaput, pita kako joj je brat, kaže ima i beli, malo je lošiji od crnog i ode. Nije ulazila.

Morao sam na slušalice da pustim Gonna Cocks-a kako bi barem privremeno usporio proširenje svesti nastalo čitanjem izmedju redova ontološki neutemeljenog turističkog nazovi vodiča. Inače linija broj 37 poznata je još i kao najturističkija linija od svih i za razliku od teškom mukom levom rukom smišljenih rutavih ruta po kojima strani turista luta, trasa linije 37 organski je džem, od bisera, razjasniće se do kraja zašto.

– Dodje Ljubica i u nedelju. Sad je i ušla unutra. Pokaže mi i beli kaput.
~ Dobar je, samo ima moljce mada vi ste provereni ljubitelji životinja, imate sve te mačke i miševe, senice i gusenice, vrane i gavrane… ~

‘MOLJCE U DOBROVOLJCE’– povika antropomorfni ‘Circulus Vitiosus’ u autobusu dok se non-stop češlja, i taman što se počešlja drugom rukom razbaruši sredjenu ‘talijanku i onda aj Jovo na novo. Ipak njega sam možda i sanjao jer staklo autobuskog prozora nije udobno kao što je providno pa me je minimalan odbitak trgnuo iz sna. Klonula mi je glava priznajem, ipak se ovom linijom putuje kroz vreme. Čitajući knjigu putovao sam kroz prostor i tako opet neprijatno koketirao sa tim opšte prihvaćenim dimenzijama. Čitajući knjigu izmedju redova sam čitao i nastavak priče koju će mi tetka kasnije u toku dana stvarno prepričavati.

– Uzmem ti ja taj kaput i te moljce a ona mi doviknu odlazeći:
~ Sutra dolazim sa kapuljačom ~
Ljubi bližnjeg Ljubice. Smrt radi i ponedeljkom. Nije smrt muzej pa da možeš da izbegneš. Treba izlaziti dok si mlad, pa i u muzeje. Posle ti bude žao što ne možeš na noge a sve bi nešto što nisi nikad.
Iz slušalica se pripovedao nastavak. Na mnoge pesme je sniman predugi fade pa ga je tetka pametno iskoristila.
– Kad je došla i donela tu belu kapuljaču, lepo sam je pred njom bacila u blatnjavi deo dvorišta. Htela sam da napravim lep lanac ishrane, ipak smo Bogdan i ja provereni ljubitelji životinja. Moljci za gusenice, gusenice za senice, mačke za miševe! Jeste, ne šalim se, sve se izokrenulo.
Ljubica se sledila u trenu. Eno je u dvorištu još uvek se ne pomera.
Senice su počele da seru po njoj.

Gavran je ostao na grani da nadgleda sve kao oko Sauronovo.

EDGARE, JEBEM TI MATER.

Pet dana kasnije to su bile četiri reči koje sam ispisao na poslednje tri stranice knjige, dve stanice pre nego što ću prvi put u životu kročiti u Progreso, savezna država Jukatan. Stajao sam na pešačkom prelazu zamišljen. Jedino sam tih reči mogao da se setim.
Ako otkrijem odakle ih znam, možda i pronadjem put do kuće.

26. novembar 2011 2:43:54 | (19) komentara

pitaju cigu da li je nekad kresnuo medicinsku sestru, a on kaže: jok, samo obićnu…
čitaj SaraMaga, da vidiš kako je zajebano kad smrt počne da štrajkuje.
DTF, u 26. novembar 2011 9:03:28

maja do jaja
Gost kod grofice na veceri, u 26. novembar 2011 12:31:36

Možda je trebalo da bacaš mrvice, al’ s obzirom na prostorno-vremenski kontinuum i lanac ishrane ko zna gde bi završile, ne smemo zaboraviti na vrebajuće gladne gavrane.
Sledeći put kad menjaš pozadinu, preporučujem rasprostranjeniju veličinu monitora.
Weltschmerzgirl, u 26. novembar 2011 15:21:54

nemam SaruMaga, mozesh da mi nabavish za Novaka
si video shto mi je tetka tak’a, ni lek ne treba da joj nosim,
i mislio sam da pozadinu velichina preporuchuje, sem osim…?
horhe, u 26. novembar 2011 21:30:30

zebra je zakon
ljupce (Neregistrovan), u 27. novembar 2011 23:41:28

‘Edgare jebem ti mater’ su reci sa bloga Fjodorove male… Uzivaj…
SluPro, u 28. novembar 2011 2:58:05

sledeći put kad budem čitala ovu priču popušiću neku drogu ,sigurno će mi biti jasnije yo
larissa, u 28. novembar 2011 21:00:42

nisu grudni kosh samo rebra
nije sve tako zebra, tebra…
horhe, u 29. novembar 2011 12:51:06

a slovo si istetovirao?
MoonlightGirl, u 29. novembar 2011 21:04:39

istetovirao sam, moon, mnogo vishe
nego shto na kachketu moze da se pishe…
horhe, u 30. novembar 2011 1:23:26

čini mi se ili se ovo stalno ponavlja u drugo vreme?
MoonlightGirl, u 30. novembar 2011 1:25:06

danas je dan za repeticiju & rekapitulaciju
svega na listi, jer ni Mesec koliko sutra
nece biti isti
horhe, u 30. novembar 2011 6:57:52

Nazalost fali mi gen da razumem ponesto ovaj sve, ali se zadovoljavam funkcijom objekta za ocuvanje balansa, peace
AirheadAlice (Neregistrovan), u 30. novembar 2011 17:35:46

Da želiš da te iko provali do kraja, držao bi se opšteprihvaćenih dimenzija. Te u tom smislu – drago mi je što te (ni ja) nisam razočarala.
Bx (Neregistrovan), u 1. decembar 2011 0:01:27

celokupno komentarisanje me neodoljivo podseca na chuvenu utakmicu finala kupa UEFA od pre deset godina Liverpool – Alaves (5-4), Westfalenstadion, Dortmund, gde su devojchice tim sa Enfilda a dechaci tim iz Vitorije, sve sa larissom, laznom devojchicom, koja je ustvari Geli koji pobedonosni zlatni gol zabija u svoju mrezu
sve se uklapa, ham…
horhe, u 1. decembar 2011 16:00:13

E to je bila tekma! A tek ona protiv Milana u Istanbulu? Liverpool rules! Nego, zebra je najgore prošla u “PARADI”…
Tanja Henry, u 1. decembar 2011 21:26:13

da je bila preokretnija to se u potpunosti slazem
ali na neshto sam drugo hteo da ukazem…
horhe, u 2. decembar 2011 9:00:00

Gol za gol, koment za koment?
Tanja Henry, u 2. decembar 2011 9:45:01

stativa!
gol za pol!
horhe, u 2. decembar 2011 9:53:59

Comment

